کامپیوتر و اکولوژی 30

مطالب آموزشی در مورد اکولوژی و کامپیوتر

کامپیوتر و اکولوژی 30

مطالب آموزشی در مورد اکولوژی و کامپیوتر

تاریخچه کامپیوتر

تاریخچه کامپیوتردستگاهی که بلز پاسکال در سال ۱۶۴۲ ساخت اولین تلاش در راه ساخت دستگاه های محاسب خودکار بود. پاسکال آن دستگاه را که پس از چرتکه دومین ابزار محاسبه گر ساخت بشر بود، برای یاری رساندن به پدرش ساخت. پدر وی حسابدار دولتی بود و با کمک این دستگاه می توانست همه اعداد شش رقمی را با هم جمع و تفریق کند. 


 
لایبنیتز ریاضی دان آلمانی نیز از نخستین کسانی بود که در راه ساختن یک دستگاه خودکار محاسبه گر کوشش کرد. او در سال ۱۶۷۱ دستگاهی برای محاسبه ساخت که کامل شدن آن تا ۱۹۶۴ به درازا کشید. همزمان در انگلستان ساموئل مورلند در سال ۱۶۷۳ دستگاهی ساخت که جمع و تفریق و ضرب می کرد.
در قرن هجدهم میلادی هم تلاش های فراوانی برای ساخت دستگاه های محاسبه گر انجام شد که اکثرا به سرانجامی نرسید. سرانجام در سال ۱۸۷۵ میلادی استیفن بالدوین نخستین دستگاه محاسبه‌گر را که هر چهار عمل اصلی را انجام می داد، به نام خود ثبت کرد.   ادامه مطلب ...

عوامل آلوده کننده هوا

  • عوامل طبیعی: فوران‌های شدید آتشفشان ، وزش توفان ، بادهای شدید و … ، گازها و ذراتی را وارد هوا می‌کنند و سبب آلودگی آن می‌شوند.
  •  فعالیت انسان: کارخانجات صنعتی ، کشاورزی ، شهرسازی ، وسایل گرمازا ، نیروگاهها ، وسایل نقلیه و ... ، از عوامل آلوده کننده هوا است.

کامپیوتر چیست ؟‌

به بیان ساده کامپیوتر ابزار یا وسیله ایست که قابلیت برنامه ریزی دارد و با استفاده از  بخش های اصلی زیر فعالیت می کند ...

ادامه مطلب ...

اکولوژی چیست؟

اکولوژی یا بوم شناسی بررسی روابط متقابل موجودات زنده و محیط زیست آنان است. با این تعریف مختصر می توان ادعا کرد که همه ما بدون اینکه خودمان بدانیم بوم شناس یا اکولوژیست (ecologist) هستیم. 

 

ادامه مطلب ...

بوم‌شناسی انسانی یا اکولوژی انسانی (Human Ecology)

'بوم‌شناسی' (Ecology)، شاخه‌اى از زیست‌‌شناسى است که زندگى گیاهان و جانوران را در محیط نشو و نما یا 'بوم' (Habitat)، آنها بررسى مى‌کند 

ادامه مطلب ...